به اطلاع مردم شریف استان سیستان و بلوچستان می رساند :
ارتباط مستقیم با دکتر داود شهرکی رئیس سازمان صمت استان از طریق سامانه سامد به شماره 111
رئیس اداره صمت شهرستان هیرمند:
از ابتدای ماه رمضان تا کنون در قالب انجام ۲ گشت مشترک نظارتی ، تعداد ۱۱ پرونده تخلف با مجموع ارزش بیش از ۲۳ میلیون ریال تشکیل شده است ( تصویر خبر مربوط به بازرسی ها می باشد و بیانگر متخلف ...
معاون امور بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت استان :
از 19 لغایت 27 فروردین ماه سالجاری ، تعداد 7 هزار و 43 بازرسی د رقالب گشتهای مشترک و با محوریت رعایت دستورالعمل های ستاد مدیریت کرونا در سطح استان انجام پذیرفت .
مسئول نمایندگی صنعت ، معدن و تجارت شهرستان دلگان :
4 واحد صنفی متخلف در شهرستان دلگان شناسایی شدند
رئیس اداره صمت شهرستان نیمروز :
برخورد با واحد های صنفی متخلف در طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۰ در شهرستان نیمروز
جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان زابل
جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان زابل به ریاست فرماندار شهرستان و دبیری اداره صمت برگزار شد
رئیس اداره صمت شهرستان زابل :
در طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ تعداد یک هزار و 624 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی شهرستان زابل انجام شده است
مسئول نمایندگی صمت شهرستان هامون :
تشکیل پرونده هایی به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال جهت متخلفین اقتصادی در شهرستان هامون
رئیس اداره صمت شهرستان ایرانشهر :
تشکیل پروندهای تخلف با ارزش 10 میلیون و 500 هزار رسال جهت دو واحد قنادی به اتهام گرانفروشی
تشدید نظارت ها بر بازار درطرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در زابل
سامانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این سامانه به قصد ایجاد سهولت در رفع مشکلات بنگاههای تولیدی راه اندازی شده است.متقاضیان می توانند از این پس برای ثبت در خواست های خود به این سامانه مراجعه نمایند.ایجاد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با هدف حل و فصل مشکلات واحد های تولیدی و کمک به تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام، تامین مالی ، تعیین تکلیف بدهی های معوق و همچنین رفع مشکلات مرتبط با محیط زیست،منابع طبیعی، معادن و رفع موانع صادراتی بوده است.
سامانه ثبت شکایات گرانفروشی کالا شهروندان گرامی میتوانند در صورت ارائه کالا و خدمات با قیمتی بیش از قیمت اعلامی در سامانه از سوی واحدهای صنفی یا عرضه کنندگان کالا و خدمات، گزارشات و شکایات خود را از طریق بخش ثبت شکایت و یا شماره تلفن ۱۲۴ اعلام نمایند تا در اسرع وقت به گزارشات آنها رسیدگی شود.
سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات، با همکاری سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی طراحی و به بهرهبرداری رسیده است. هدف اصلی این سامانه، افزایش شفافیت در خصوص قیمت کالاها و خدماتی است که شهروندان بصورت روزانه با آنها سروکار دارند.در این سامانه سه نوع قیمت به شهروندان نمایش داده میشود. حداقل و حداکثر قیمت کالاها که از سطح کشور جمع آوری می گردد و قیمت مصوب مصرفکننده که حداکثر قیمت قابل قبول بر اساس هزینههای تولید بوده و یا قیمت مصوب کالا میباشد.
سامانه جامع مدیریت انبار ها سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا با هدف مدیریت ورود وخروج کالا به کشورء شناسه دار کردن انبارها و مراکز نگهداری کالاء انبارش کالا در انبارها و مراکز نگهداری دارای شناسه،مدیریت میزان ورود کالا به انبار(از طریق قبض انبار”)» کنترل خروج کالا از انباراز طریق بیجک یا سند خروج کالا”) نگهداری اطلاعات مربوط به مالک کالا و تغییرات آن و در نهایت مدیریت موجودی انبارها در طول زنجیره تامین به توسعه تجارت رسمی در کشور کمک می نماید.
سامانه جامع تجارت سامانه جامع تجارت ایران یک مکانیسم تسهیلکننده برای انجام امور بازرگانی است. در شرایطی که پیچیدگیهای قانونی و اداری زیادی باعث شده که مسئله تجارت بینالملل به امری پیچیده تبدیل شود، نیاز به چنین سیستمهای تسهیل گری بهواقع احساس میشود. این سیستمهای تسهیل گر دسترسی تجار را به بسیاری از فرصتها آسانتر میکند. سامانه جامع تجارت ایران از برنامههای دولت در راستای اجرای برنامههای دولت الکترونیک است که علاوه بر کاهش پیچیدگیها، تسهیل و تسریع در انجام امور تجارت بینالملل، باعث کاهش فساد در اقتصاد و تجارت نیز میشود.
سامانه کاداستر معادن در سال 1394 سیستم کاداستر (حد نگار) برای ثبت محدوده ها عملیاتی شد. این سامانه، به روز و برخط است و افراد می توانند با مراجعه آن و قرار دادن مکان نمای رایانه روی محدوده مورد نظر، نام و کد شناسایی آن را ملاحظه کنند و هیچ چیز غیر شفافی وجود ندارد.آخرین اطلاعات محدوده های معدنی در سامانه کاداستر موجود است، همچنین این سامانه از خارج کشور قابل رویت است و هر کس در آن کارتابلی مشخص و تعریف شده دارد و می تواند به پیگیری پرونده خود بپردازد. همه فعالان معدنی و آنانی که مطابق قانون صلاحیت فنی و مالی شان تایید شده باشد، می توانند به اطلاعات سامانه کاداستر دسترسی داشته باشند.
سامانه هماهنگ سامانه هماهنگ به منظور دریافت مجوزها ، معافیت ها، مواد اولیه و .....بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها راه انداری گردید که بیش از 90 درصد امور مربوط به صنایع و بخشی از معدن و بازرگانی در این سامانه قابل اجراء و بروزرسانی می گردد.
سامانه بهین یاب وزارت صنعت،معدن و تجارت در راستای بهبود محیط کسب و کار و افزایش کیفیت ارایه اطلاعات و خدمات، پنجره واحد اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت را راه اندازی کرده است. درگاه بهین یاب صرفا نمای ارائه خدمات به متقاضیان برای ثبت اطلاعات و درخواست آنان می باشد. متقاضیان می توانند برای دریافت خدمات از طریق تقسیم بندی های انجام شده به خدمت مورد نظر هدایت شوند. با تکمیل بخش ها، کلیه فرآیند های کسب و کار بخش صنعت، معدن و تجارت به صورت شفاف و در حداقل زمان ممکن برای متقاضیان خدمت رسانی می نماید.